13 Eylül 2013 Cuma

"HAYALLERİMİZ"

Hepimiz hayata okuma yazma öğrenerek başlıyoruz aslında. O zaman her şey eğlence oluyor. Birçok basit şeyi o zaman öğrenebiliyoruz. Büyüdükçe olgunlaşıyoruz, karşımıza daha zor sınavlar çıkıyor.
Peki bunlardan rahatsızlık duymamız doğru mu?


Ben kendimi bildim bileli şarkı söylüyorum, müzikle ciddi anlamda çaba harcıyorum. Ne zaman çıkacak bir sahne bulsam seviniyorum, çıkamadığım yerlere de üzülerek hayatıma devam ediyorum. Benim müzik kadar değer verdiğim bir hayalim var. O da; KORE. Zaten bu sayfayı açmamdaki asıl sebep bu. Her neyse...

Dediğim gibi küçüklükten beri çaba harcıyorum. Müzik piyasası bu durumdayken çıkıp da şarkı söylemek benim adıma zor. Çünkü gittiğim Güzel Sanatlar Lisesi bile öğretmen yetiştiriyor. Oradan bir şeyler öğrenerek ilerlemeye çalışsam da kafamda yaşadığım bazı karışıklıklar var. Ama elbette burada bunlardan bahsetmeyeceğim.

Nefret ettiğimiz, yapmayı istemediğimiz bazı şeyler var. Bunlar hakkında tek tek konuşmamızı ister misiniz?
KİTAP OKUMAK:
Çoğu kişi kitap okumanın sıkıcı olduğunu iddia eder. Gerçekten öyle mi? Aslında değil. Bazı kitaplar vardır. Çok okunduğu için filmini çekerek halka sunarlar ama halkın çoğu kitabını okumaktansa filmini izlemeye tercih eder ve daha zahmetsiz olduğunu düşünür. Oysa okurken kazanacağımız şey oldukça farklıdır. Oyunculuğun ötesinde bir şey hissettirir kitaplar insanlara. Bende son zamanlarda okuyacak vakit bulamadım fakat herkesin seveceği bir kitap türü vardır. Ünlü yazarlarımızdan okuyup öğrenmemiz gereken şeyler olsa da, eğer kitap okumayı sevmek ve gerek düzgün konuşmak, gerek anlayabilmek istiyorsanız sevdiğiniz bir türü keşfetmeye başlayın derim. Çünkü her insan farklıdır. Okumadan neyi seveceğini bilemez. Bir bakarsınız kitap okumaktan zamanın nasıl geçtiğini anlamamışsınız. O kadar zevk verir insana bu kitaplar. Önemli olan seveceğiniz tarzda bir kitabı keşfetmek. Araştırmak ve çevrenizdekilere sormak. İşte o zaman neden kitapların filmlerden daha değerli olduğunu anlayacaksınız ve yaptığınız tüm bu okuma çalışmaları sizin ders ortamında anlamanızı, sınavlarınızı ve konuşmanızı da etkileyecek.

ÖDEV YAPMAK:
Bundan ben bile hoşlanmıyorum aslında. Ama ne kadar yararı olduğunu söylemek yeterli olmaz. Ki çoğu öğretmen bunu söyler fakat dersin yeterli olduğunu düşünürüz. Ödevi öğretmenin verdiği, yapmak zorunda olduğumuz bir çalışma olarak değil, tekrar olarak görmeliyiz. Ben de bazen hiçbir şey yapmak istemiyorum. Önemli değil, sınav günü çalışırım diyorum. Ama o kadar bilgi birkaç günde insanın kafasında oturmadığı ve tekrar yapılmadığı için unutuluyor. Sınav esnasında aklınızda bulunsa bile bu, ilerde pişman olacağınız yerlere kadar geliyor. Önemli olan kalıcı bilgiler yaratmak. Her şeyden önce geleceğinizi belirleyin. Bu güzel olabilir, bu iyi para eder diye düşünmeyin. Sadece gerçekten yapmayı istediğiniz şeyi seçin. İşte o zaman derse ders olarak değil, öğrenmemiz gereken bilgiler ve sizi hayallerinize götüren altın birer hazine olarak bakacaksınız. :)

ARAŞTIRMAK:
Bu ders dışı konular ile ilgili bir faaliyet bile olabilir. Her ne konuda olursa olsun araştırmak ve öğrenmek bizi kültürlü birer insan yapacaktır. Kültürün neden bu kadar önemli olduğunu bazen düşünüyordum. Sanırım şimdi daha iyi anlıyorum. Bir meslek sahibi olduğumuzda çevremizdeki insanlarla iletişimimizi, işimizi ve sosyal hayatımızı etkileyen bir şeydir bu kültür. Benim gibi sevdiğiniz bir ülke varsa onu araştırdığınız ve onun hakkında konuştuğunuz her saniye sizi mutlu etmeye yetecektir. Öncelikle sevdiğiniz şeylerden başlayın. Aynı kitap gibi. Sevdiğiniz şeyi bulun. İlk önce ona koşun. İşte o zaman kendi kültürünüze bir kez olsun dönüp bakacak ve hayallerinize ulaşmak için daha fazlasını öğrenmeye çalışacaksınız.


                  TEST ÇÖZMEK:
Günümüzün eğitim sistemi için gerekli olan, yapmamız gereken bir şey, test çözmek. Çünkü tüm geleceğimiz YGS sınavıyla belli oluyor. Ben lise 3.sınıf öğrencisi olmama rağmen daha yeni yeni test çözmeye başladım. Kaybettiğim iki yılı düşünmeden bir sonraki iki yılımı değerlendirmeye çalışıyorum. Siz de vakit kaybetmeyin ve önünüze kitaplarınızı koyarak çözmeye başlayın. Bunları yaparken, okula giderken, teneffüslerde hatta ödev bile yaparken hayallerinizi düşünerek yapın. O zaman gerçekten sevgiyle bakacaksınız.









Eğer nereden başlayacağınızı bilmiyorsanız hangi derslerde yetenekli olduğunuzu keşfetmeye hazırlanın. Sizi en çok hangi dersin mutlu ettiğini... Bazen dil öğrenmek de zevkli olabilir. Ders saatlerinizi keyifle geçirebilirsiniz. Dilleri araştırın. İngilizce dışında (tabii İngilizceyi ihmal etmeden) ilginizi çeken bir dil bulmaya çalışın. Ben Koreyi sevdiğim için Korece'de ilerlemeye çalışıyorum. Aynı zaman da Japonca öğrenmeyi de çok istiyorum. Onların yaşam biçimleri, kültürleri hoşuma gidiyor. Kendi kültürümüzü sevmesek bile saygı duymakta yarar var. Çünkü ben de Türkiye'nin müzik piyasasından haz etmiyorum. Hatta nefret ediyorum.
 Ressam olmak istiyorsanız ressamları araştırın ve bol bol sergiye gidin. Moda-Tasarımla uğraşmak istiyorsanız kurslara katılın, modayı takip edin ve tasarlamayı, fikirlerinizi duyurmayı, insanlardan da fikir almayı deneyin. Tiyatroysa izlemeye gidin, tiyatro hakkında kitaplar okuyun. Eğer konu müzikse o biraz karışık. Ama elimden geldiği kadar size yardımcı olmaya çalışıcam. Normal meslekler ilginizi çekiyorsa o meslekten biriyle konuşarak bilgi alabilirsiniz. Liseye geçtiğiniz andan itibaren her saniyenizin kıymetini bilin ve bir yol çizerek o yolda ilerlemeye devam edin. Bizler aptal değiliz. Böyle düşünmüyorum. Herkes her dersi anlamaz ama bazı hayaller vardır, o kadar çok istersiniz ki... Ders sizin için uğraş haline gelir. Ben artık ne zaman canım sıkılsa açıp bir şeyler okuyorum. Zahmetli ama zor değil. En azından çabalayın. Allah büyüktür.. Size yardım eder, sizin gerçekten ne istediğinizi en iyi o bilir. Bunu unutmayın. SADECE İSTEYİN VE ÇABA SARF EDİN. Türkiye şu an övülesi bir ülke olmasa da bir Türk insanı olarak tarihimizi, kültürümüzü, dinimizi ve dilimizi tüm dünya'ya tanıtalım. Bu yüzden büyük düşünün. Düşünmekten korkmayın. Türkiye'ye değil, dünya'ya hitap edecek insanlar olmaya çalışın. Çünkü burada sizi anlamayan, orada anlar. Burada dinlemeyen, orada dinler. Bazıları Türk, bazıları Müslüman olduğunuz için ilgilenmez. Ama bazıları sizi o kadar çok tepeye yükseltir ki... Önemli olan iyi yerlerden iyi şeyler öğrenmek. Gerçekten bir hayaliniz olduğu zaman isteseniz de istemeseniz de onun için çabalayacaksınız, inanın bana. Çünkü; 
Gelecekten korkmak, hayalleri olmayanlar içindir. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder